Personal Trainingen Barendrecht | Hardlopen
15
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Hardlopen

Hardlopen

Hardlopen levert allerlei positieve consequenties op voor je lichaam, je geest en je leven. Hardlopen doe je omdat je het leuk vind, voor je ontspanning, of je wilt afvallen, of aan je algehele conditie te wilt werken. Zo helpt hardlopen bijvoorbeeld ook om beter te kunnen slapen, meer te onthouden en langer jong te blijven. Er zijn talloze redenen te bedenken waarom hardlopen goed voor je is. Veel hardlopers starten ermee en stoppen dan weer. Dat is vaak omdat ze een blessure krijgen of het alleen lopen niet leuk vinden of niet volhouden. Personal Trainingen Barendrecht B.V. geeft persoonlijke hardloop trainingen één op één of in een small group, je krijgt persoonlijke aandacht, adviezen over je voeding, loop kleding en de blessure preventie.

 

Afvallen door hardlopen: Als je wilt afvallen, is hardlopen goed voor het verbranden van lichaamsgewicht en lichaamsvetten. Je moet hierbij wel goed op je hartslag letten.

 

Hardlopen voor een betere conditie: Hardlopen zorgt ervoor dat de algehele conditie verbetert. Je hart, longen en spieren krijgen meer zuurstof en raken beter doorbloed. Die conditie komt je niet alleen ten goede bij hardlopen maar ook bij andere sporten en je andere dagelijkse activiteiten die je langer kunt volhouden.

 

Hardlopen is goed voor het hart en vaten: Hardlopen is goed voor de bloeds doorstroming en je hart. Hardlopen zorgt voor een lagere hartslag, bloeddruk, een lager cholesterol en minder kans op diabetes.

 

Hardlopen zorgt voor een betere ademhaling: Met hardlopen train je ook je longen maar ook je buikspieren. Met hardlopen neemt de longcapaciteit toe waardoor je dieper kunt inademen. Dit zorgt voor een efficiëntere ademhaling waardoor er meer zuurstof in de longen komt en het bloed meer zuurstof naar de spieren kan transporteren waardoor je minder snel moe wordt.

 

Hardlopen voor de aanmaak van serotonine: Hardlopen zorgt voor extra aanmaak van serotonine in je lichaam Dat is een neurotransmitter (een stof die signalen overdraagt tussen zenuwcellen) die veel positieve effecten teweeg brengt. Onder andere: meer zelfvertrouwen, een betere diepere slaap, een hogere productiviteit een betere stemming.

 

Hardlopen verkleint de kans op artritis: hardlopen wordt vaak een belasting is voor je enkels, knieën en andere gewrichten, maar tegelijkertijd zorgt het voor een kleinere kans op artritis. Wij geven speciale balans, coördinatie en krachtrainingen om spieren beter met elkaar te laten samenwerken en spieren sterker te maken. Door deze trainingen beperk je de belasting van de enkels, knieën en andere gewrichten tot een minimum, hierdoor verkleint de kans op artritis.

 

Hardlopen tegen veroudering: regelmatig hardlopen vertraagt ook het verouderingsproces. Vanaf je 30e worden je botten brozer. Met hardlopen zorg je dat dit proces langzamer verloopt en blijven je botten langer gezond. Ook je spieren worden door hardlopen minder snel afgebroken als je ouder wordt.

 

Hardlopen bij burn out: hardlopen is en goed medicijn bij een burn out. Daarnaast zorgt hardlopen voor een kleinere kans op burn out, depressies en angststoornissen, en het helpt je om je beter te wapenen tegen stress.

 

hardlopen voor voldoening en gezelligheid: hardlopen is leuk en gezellig wanneer je het met anderen doet. Intensieve lichamelijke activiteiten zorgen voor de aanmaak van endorfine; ook wel het gelukshormoon genoemd. Dat wil niet zeggen dat hardlopen automatisch zorgt voor geluk – daar is meer voor nodig – maar het draagt zeer zeker bij aan een gelukkig en voldaan gevoel.

 

 

Soorten trainingen

De trainingen die geven worden zijn;

  • Trainingen voor beginners
  • Trainingen voor gevorderden
  • Duurloop trainingen
  • Tempolopen
  • Souplesse methode
  • Interval trainingen
  • Trail running

 

Opgeleid en Ervaren

Door onze ervaring op wedstrijd niveau en het volgen van opleidingen bij Fit!Vak A&B, LAPT, NASM, CIOS, MASTER CLASS en door regelmatig nieuwe opleidingen en trainingen te volgen, blijven wij op de hoogte van de nieuwe trainingsmethodes, technieken en de blessure preventie. Daarom kan Personal Trainingen Barendrecht B.V. hardloop trainingen opmaat aanbieden en voor elke doelgroep. Wij houden hierbij rekening met je ervaring, conditie, je lichaamsbouw, leeftijd, gezondheid en je looptechniek.

 

Waarom één op één

Persoonlijke aandacht, je traint samen één op één met jou eigen privé coach naar jouw gewenste doelstelling toe. Je staat er dus niet alleen voor!

 

Lopen in een small group

Het lopen in groep is leuk, de groepen zijn niet groter dan zes hardlopers, je begint allemaal met een warming-up, dan de hardloop sessie en we sluiten af met een gezamenlijke cooling down en buikspier oefeningen.

 

 

Een hardloopclinic

  • Warming up
  • Losmaakoefeningen voor de training
  • Loontechnische oefeningen
  • Stretchoefeningen
  • Is een korte intensieve training
  • Cooling down
  • Buikspier oefeningen

 

Wil jij je gestelde doel succesvol behalen of meer uit je persoonlijke doel halen, maar je weet niet hoe! Of je wilt gewoon meer informatie. Vul dan het contactformulier in één van onze personal trainers neemt dan binnen 24 uur contact met je op!

Contactformulier

Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden. Lees hier onze privacy voorwaarden (*)